Про мене


Калашник Ю.О.

КАЛАШНИК ЮРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ

А Н К Е ТА
1. Прізвище, ім’я та по батькові: 
Калашник Юрій Олександрович                                                                    
2. Дата і місце народження: 9 травня 1971 року,                                         
с.Миколаївка Добровеличківського району Кіровоградської області         
3. Домашня адреса, е-mail: смт.Добровеличківка, Кіровоградської  області,  urok09@gmail.com                                                                          
4. Які навчальні заклади закінчили, у якому році, спеціальність за дипломом: Добровеличківська середня школа №1 – 1988 рік, Кіровоградський державний педагогічний інститут  –  1993 рік, спеціальність «Фізика і інформатика»                                                          
5. Місце роботи (повна назва, адреса, телефон закладу, е-mail): Добровеличківська  спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів Кіровоградської обласної ради; (05253) 5-12-43, dv_internat@ukr.net                                                                
6. Стаж роботи: загальний – 24 роки, у тому числі педагогічний – 17 років.                                                                    
7. Кваліфікаційна категорія: вища                                                                                                                                       
8. Звання: «Старший вчитель»                                                                                                                                           
9. Державні нагороди, відзнаки (обов’язково рік нагородження) Почесна грамота управління    освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації, 2011 р., Подяка відділу освіти Добровеличківської районної державної адміністрації 2011, 2012 рр.                                                                                                                               
10. Класи, в яких викладаєте: 5, 6, 8, 9, 10, 11                                                                                                                     
11. Проблема (тема), над якою працюєте. Соціальний розвиток учня через  формування  інформаційно-комунікаційної компетентності                                                                                                                                           
12. Інноваційні форми роботи та технології, що використовуються: інтерактивні форми організації навчального процесу; технологія розвитку критичного мислення; інформаційно-комунікаційна технологія                                        
13. Навчальна література, якою користуєтесь при підготовці до уроку.
1.  «Інформатика: підручн. для 10 кл. загальноосвітн. навч. закл.:профільн. рівень / Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А. – К. :Генеза, 2010. -300 с. : іл.                                                                                                                  
2.  «Інформатика: підручн. для 9 кл. / Морзе Н.В., Вебер В.П., Кузьминська О.Г. - К. :Школяр, 2009. -344 с. : іл.         
3.  «Інформатика: основи алгоритмізації та програмування. 777 задач з рекомендаціями та прикладами». Т.П.Караванова Навч. посіб. для 8-9 кл. із поглибленим вивченням інформатики. - К: Генеза, 2009. - 286 с: іл.    
4. «Інформатика: методи побудови алгоритмів та їх аналіз. Необчислювальні алгоритми». Навч. посіб. для 9-10 кл. із поглибленим вивченням інформатики. Т.П.Караванова - К.: Генеза, 2007. - 216 с: іл.                               
5.  «Інформатика: методи побудови алгоритмів та їх аналіз. Обчислювальні алгоритми». Навч. посіб для 9-10 кл. із поглибленим вивченням інформатики.' Т.П.Караванова - К: Генеза, 2009. - 336 с: іл.                                              
6.  «Основи візуального програмування».І.О.Завадський, Р.І.Заболотний Навчальний посібник. - К: Видавнича група ВНV, 2011                                                                                                                                                                  
7. «Основи комп'ютерної графіки» Ю.О.Дорошенко, І.О. Завадський. - К: Видавнича група ВНV, 2009.                        
8.  Основи створення комп'ютерних презентацій» І.О. Завадський, Н.С. Прокопенко, Т.Г. Проценко. - К.: Видавнича група ВНV, 2009.                                                                                                                                                               
9.  «Microsoft Excel у профільному навчанні» А.П. Забарна, Ю.В. Триус, І.О. Завадський - К.: Видавнича група ВНV, 2009.                                                                                                                                                                                    
10.  «Інформаційний працівник» В.П. Костюков, Є.В. Мотурнак. - К: Видавнича група ВНV, 2009                                   
14. Педагогічне кредо: Не над учнем, а поруч.                                                                                                 
15. Власний особистий і педагогічний портрет.
  Вчитель – не проста, але благородна професія. Вчителі - це ті люди, які допомагають пізнавати світ день за днем. Вони не тільки вчать дітей математиці, літературі або інформатики. Вчителі докладають зусиль, щоб діти були дружніми, ввічливими, старанними та розвивали свої здібності й таланти. Адже учитель є не тільки викладачем якогось предмету, він також вихователь для підлітків.                                                                                                                                
  Для мене зразком вчителя є його батько, Олександр Павлович та Заслужений вчитель України, засновник Добровеличківської школи-інтернату  Нога Василь Якович. Саме під впливом цих людей я вибрав непростий шлях вчителя.                                                                                                                                                                                               
  Після закінчення педагогічного інституту я працював вчителем фізики та інформатики сільської школи, заступником директора школи-інтернату. На 5 років залишив школу заради державної служби в Пенсійному фонді України. Але тільки без школи зрозумів, що сумую за дітьми, уроками, шкільним гамом та неспокоєм. І хоч потрібно багато сил, терпіння і любові для того, щоб впоратися з  неспокійними дітлахами, але для мене справжнє свято - це бачити успіхи своїх учнів. А також усвідомлювати, що старання і зусилля вчителя допоможуть вихованцям в майбутньому, що вони не пропали  дарма.                                                                                                                                      
В.О.Сухомлинський писав: «Найкращий учитель для дитини той, хто духовно, спілкуючись із нею, забуває, що він учитель, і бачить у своєму учневі друга, однодумця. Такий учитель знає найпотаємніші куточки серця свого вихованця, і слово  в його устах стає могутнім знаряддям впливу на молоду людину, що формується". Тому я шукаю різні прийоми і методи роботи для формування позитивного психологічного клімату на уроці, що відображується на формуванні стійкої мотивації в учнів  різних категорій.                                                                                                                                                   
   Також вважаю, що завдання, які виконують учні на уроці повинні відповідати крім програмових вимог ще й можливостям дитини та бути обов’язково затребувані в майбутньому. Для вихованців будь-якого освітнього закладу  вчитель завжди повинен бути зразком в усьому і скрізь, вміти контролювати свої емоції, вподобання, гнів.                                                                        






Калашник Юрій Олександрович

Cоціальний розвиток учня через формування

 інформаційно-комунікаційної компетентності

Сучасне суспільство вже не уявляє собі існування без інформаційно-комунікаційних технологій, і навчити дитину жити у такому суспільстві, не загубити себе у потоці інформації, не втратити людські зв’язки – це завдання стоїть перед школою.
В умовах школи-інтернату, в якому виховується 70 відсотків дітей, що живуть вдалині від сім’ї, проблема соціального розвитку учня стає найбільш актуальною.
Соціальне становлення учнів відбувається за допомогою багатогранних зв’язків особистості з навколишнім середовищем.
Завданням шкільного курсу «Інформатика» і є формування інформаційно-комунікаційної компетентності, що є однією з ключових та предметною, та розвиток здатностей учня використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і суспільно значущих завдань.  
Вивчення інформатики на уроках та в позаурочній діяльності, що організовується відповідно до положень діяльнісного, особистісно зорієнтованого та компетентнісного підходів, надає можливість соціально розвивати учня через формування інформаційно-комунікаційної компетентності.
Під ІКТ-компетентністю розуміють впевнене володіння учнями всіма складовими навичками ІКТ-грамотності для вирішення виникаючих питань в навчальній та іншій діяльності, при цьому акцент робиться на сформованість узагальнених пізнавальних, етичних і технічних навичок.
Інформаційна компетентність є сукупністю трьох компонент:
· інформаційна компонента (здатність до ефективної роботи з інформацією у всіх формах її подання);
·  комп’ютерна, або комп’ютерно-технологічна компонента (що визначає вміння та навички щодо роботи з сучасними комп’ютерними засобами та програмним забезпеченням);
· компонента застосовності (яка визначає здатність застосовувати сучасні засоби інформаційних та комп’ютерних технологій для роботи з інформацією та розв’язання різноманітних задач).
Робота з учнями спрямована на активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів; залучення учнів до різноманітних як за змістом, так і за формою видів діяльності; врахування індивідуальних, психологічних особливостей школярів та створення умов активної взаємодії.
Вирішувати проблему соціального розвитку особистості під час навчання інформатики можливо через використання різних форм організації навчальної діяльності та вибір змісту матеріалу, що пропонується для опрацювання.
Робота в парах,  малих групах допомагає організувати співпрацю учнів на уроці, взаємодопомогу, позитивне ставлення до предмета в цілому. Активне спілкування учнів в процесі навчання означає зняття заборони на спілкування і стимулювання його, що сприяє перетворенню вчення з індивідуальної діяльності в сумісну працю. Колективна пізнавальна діяльність більш емоційна та привчає до прояву ініціативи.
В той же час індивідуальні завдання, що забезпечуються різноманітним роздавальним матеріалом, дозволяє кожному учню відчути власні здібності та зробити свій внесок у колективну роботу.
Екскурсії в місцеві організації допомагають учням усвідомити значення володіння комп’ютерною грамотністю для сучасного працівника, що є мотивацією сумлінного ставлення до навчання. А проведення дня відкритих дверей кабінету інформатики та  інформаційних технологій для учнів початкової школи дозволяє зацікавити дітей у вивченні предмета в основній та старшій школі.
Дитяче прагнення  просування вперед забезпечується створенням електронних папок з роботами учнів за курс їхнього навчання – портфоліо розвитку.
Намагаюся використовувати всі можливості навчального матеріалу для того, щоб зацікавити учнів, ставити проблеми, активізувати самостійне мислення.
Відчути свою соціальну значущість допомагають дітям завдання, зміст яких пов’язаний з  місцевим матеріалом, з їх перебуванням у закладі або з власними переживаннями.
Так, при вивченні теми «База даних» в 11 класі в якості яскравого прикладу пропоную учням визначити свої шанси вступу до вищого навчального закладу. Разом з дітьми визначаємо можливість пошуку конкретної інформації через Інтернет в базах даних, що є основною темою уроку.
Учням 10 класу під час вивчення теми «Табличний процесор» пропоную розрахувати потребу у різних продуктах харчування для школи в залежності від кількості дітей та визначених норм.
Подібні завдання дають учням певні соціальні знання, знайомлять з правилами поведінки у соціальному середовищі.
Уміння школярів створювати комп’ютерні презентації дозволяють їм оформляти річні колективні проектні роботи, такі як: соціальний проект учнів 7 класу «Правда про наркоманію», дослідницький проект учнів 8 класу «Таємниця імені твого», творчо-пошуковий проект учнів 9 класу «До 16 і старші» та ін.  Підготовка робіт та звітів  передбачає активну взаємодію учнів у групі, у навчальному закладі, спілкування з жителями селища (опитування), з вчителями. У процесі демонстрації своїх напрацювань учні набувають досвід публічних виступів, який, безумовно, стане в нагоді їм у подальшому.
На своїх уроках я використовує такі методи та прийоми мотивації, як звернення до життєвого досвіду дітей; створення проблемної ситуації (Що спільного між Пабло Пікассо та  програмою Adobe Photoshop?); створення практично-зорієнтованих проектів («Безпечна робота в Інтернеті», «Мій вибір: стаціонарний комп’ютер чи ноутбук?»); створення демонстраційних матеріалів до проведення уроків в початковій школі, з інших предметів, до конкурсів та традиційного звітного концерту «Від серця до серця».
Формування навиків саморозвитку та самоконтролю відбувається під час участі дітей у предметних конкурсах, олімпіадах. Так, у школі збільшується кількість учасників Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер»: від 2 у 2009 році до 34 у 2012.
Учні закладу брали участь  в обласному конкурсі «Від чайника до профі» (2011 р., ІІ місце серед учнів 10 класів), обласному конкурсі «Користувач ПК – 2011». Є постійними переможцями районної олімпіади з інформаційних технологій:
Олімпіада з ІКТ
2008 р.
2009 р.
2010 р.
2011 р.
2012 р.
ІІ етап
1
2
1
3
2
ІІІ етап


1 (ІІ)
1 (ІІ)
1(ІІ)
ІV етап



участь
участь

Досягнення учнів дозволяють їм самоствердитися у колективі, відчути свою значимість для престижу школи, повірити у свої сили та шукати дальші шляхи самореалізації. Так, Балєлов М., учень 11 класу, зайняв ІІІ місце серед учнів - учасників Міжнародного бліц-конкурсу з веб-дизайну та комп’ютерної графіки в номінації GIF-анімації (2012 р.).
Отже, соціальний розвиток учня, обумовлений оточуючим соціумом,  здійснюється шляхом засвоєння суспільного досвіду через спеціально організовану діяльність (навчально-пізнавальну, соціально значущу) і безпосереднє спілкування як з дорослими, так і з дітьми. Такі можливості надає процес формування інформаційно-комунікаційної компетентності, що відбувається на уроках інформатики та в позаурочний час в умовах вільного вибору учнями способів діяльності і задоволення власних інтересів, створення атмосфери доброзичливості та взаємодопомоги.

Немає коментарів:

Дописати коментар