пʼятницю, 10 січня 2014 р.

Урок інформатики в 10 класі "Поняття електронної таблиці. Основні елементи програми MS Excel."

Мета уроку:
 навчальна: сформувати поняття електронної таблиці, поняття електронної книги, аркушу, рядка, стовпця,  клітинки, діапазону клітинок; способи навігації на аркуші і в книзі; формати даних: числовий, грошовий, текстовий, дата;
 розвивальна: розвивати логічне мислення, алгоритмічну культуру, уміння виділяти спільне та знаходити розбіжності;
  виховна: виховувати уважність, самостійність, уміння працювати  в парах, групах.
Обладнання: комп’ютери, програма Microsoft Office Excel, проектор, екран, електронна презентація до уроку, дидактичний матеріал для роботи в парах, групах, для індивідуальної роботи.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і умінь.

План уроку
I.           Організаційний момент. Правила техніки безпеки  (1 хв.)
II.        Актуалізація опорних знань (2 хв.)
III.     Мотивація вивчення навчального матеріалу (2 хв.)
IV.      Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
V.         Практична робота (15 хв.)
VI.      Підведення підсумків уроку (8 хв.)
VII.   Домашнє завдання (2 хв.)

Хід  уроку
I.               Організаційний момент. Правила техніки безпеки
Вітання та налаштування на робочий лад. Запис дати в зошиті.
II.            Актуалізація опорних знань. (Фронтальне опитування).
1)    З якими видами інформації ми маємо змогу працювати за допомогою комп’ютера?
o   Текстова, числова, графічна, звукова, відео.
2)    Що спільного між розкладом руху потягів, класним журналом, відомостями про нараховану зарплату?
o   Інформація подана в таблицях.
3)     Наведіть приклад використання таблиць на уроках з інших предметів.
o   Фізика – лабораторні роботи, довідникові матеріали.
o   Математика – таблиця множення.
o   Хімія – періодична таблиця Менделєєва.
4)    В яких комп’ютерних програмах ви вже працювали з таблицями?
o   MS Word, MS PowerPoint.
5)    Назвіть елементи таблиці.
o   Стовпці, рядки, клітинки.
6)    Які дії ви виконували з елементами таблиці?
o   Добавляли рядки чи стовпці або видаляли, об’єднували сусідні клітинки, змінювали розміри.

III.        Мотивація вивчення навчального матеріалу (2 хв.)
1)  Скільки стовпців може мати таблиця у програмі  MS Word?
o   63
2)  А що робити, якщо треба 80-100 чи більше стовпчиків?
3)  У звіті про лабораторну роботу з фізики використовується таблиця з виміряними даними та обчисленнями шуканої величини. Чим ви користуєтесь для обчислення?
o  Калькулятором
4)    Скільки раз вам потрібно обчислювати подібні формули?
o  Три, п’ять. 
Програма інформатики 10 класу пропонує вам познайомитися програмними засобами для роботи з файлами, в яких дані подаються виключно в табличному вигляді.
IV.        Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
1)                 Запис теми уроку: «Поняття електронної таблиці. Основні елементи програми MS Excel».
2)    Вступне пояснення вчителя з використанням електронної презентації (учні складають короткий конспект під керівництвом вчителя):
ü  означення табличного процесора та електронної таблиці;
ü  історична довідка;
ü  MS Excel 2010 (2007);
ü  види файлів;
ü  способи запуску ЕТ.
3)    Ознайомлення з інтерфейсом програми MS Excel 2010  (Робота з підручником ст.121 рис.3.3. (Поділ на 5 пар. Кожен учень отримує зображення вікна MS Excel з позначками елементів (Додаток1), назви яких занесені в таблицю.
ü   І, ІІ, ІІІ пара учнів заповнюють таблицю(Додаток 1).
ü  IV і V пари заповнюють табличку «Порівняння інтерфейсу вікна MS Word та MS Excel» (Додаток2).
Представник IV пари озвучує результати своєї роботи. V пара доповнює. Інші спостерігають.
Представник I пари озвучує результати своєї роботи. ІІ та ІІІ пари доповнюють. IV і V пари заповнюють табличку(Додаток 1).

4)    Робоче поле та навігація. (Звикористанням електронної презентації)
ü   Книга:
§    аркуші (листы) (Максимум 255 шт., активні або не активні, імена можна змінювати в меню ПМ, сховати чи показати);
§   Курсор на робочому полі (Товстий плюс, тонкий плюс, маркер заповнення, товста стрілка, двонаправлена стрілка, текстовий курсор)
§   стовпчики (столбцы), (Максимум 16 384шт., іменуються латинськими літерами A….X, Y, Z, або двома чи трьома ABAY, AZ,…XFD. Можуть носити і номерні імена 112… 500… 16384), ЛМ можна змінити ширину стовпчика
§   рядки (строки), (максимум 1 048 576 шт., нумеруються цілими числами), ЛМ можна змінити висоту рядка
§   клітинка (комірка, чарунка, ячейка)(Може бути активною і не активною. Має власну адресу, що формується з назви стовпчика та рядка А15, Н123. Можна змінювати ім’я комірки. (Продемонструвати)В клітинку можемо внести дані у вигляді тексту, чисел, графічних об’єктів, формул.
§   діапазон клітинок (запис А1:Н6, виділення)
ü   Навігація і способи виділення елементів таблиці  (мишка ЛМ, клавіатура (Додаток3)
V.              Практична робота (11 хв.)
Робота за інструкцією (Додаток4)
1.    Створити на Робочому столі комп’ютера папку «Конкурс»
2.    Завантажити програму MS Excel
3.    Змінити назву «Лист1» на  «Навчальний»
4.    В клітинку С5 ввести своє прізвище та ім’я.
5.    Розширити стовпчик С за вмістом.
6.    У клітинку Н2 ввести через пропуск перші 5 парних чисел.
7.    У клітинку А12 ввести вираз 25+45=70
8.    Зберегти електронну таблицю під назвою «Школа №3» у режимі сумісності з 2003 офісом у папці «Конкурс»
9.    Відкрити документ «Школа №3»
10.На Лист2 набрати електронну таблицю наведеного нижче змісту
Посада
Прізвище
Ім’я
По батькові
Директор
Гринюк
Ольга
Михайлівна
Заступник директора
Осипенко
Тетяна
Олександрівна
Класний керівник



Вчитель інформатики



Я



VI.           Підведення підсумків уроку (8 хв.)
1)    Відкрити файл Підсумок уроку.xlsx
2)    Заповнити кросворд.
Табличний процесор
к
д
а
л
і
ф
к
д
і
а
п
а
з
о
н
р
т
г
р
р
а
р
и
е
и
р
о
к
г
м
г
с
н
а
г
у
а
у
а
а
к
м
р
ш
л
л
а
а
е
ь
а
с
н
і
и
я
й




3)    Заповнити Лист Оцінка роботи.
4)    Відкрити скритий лист Діаграма.
5)    Переглянути лист Діаграма. Зробити висновки про свою роботу на уроці та одержані знання.
6)    На листі Оцінка роботи знайти свою оцінку за урок.
VII.           Домашнє завдання (1 хв.)
1)    Позначити на аркуші з вимогами до вивчення теми поняття, які вивчили на сьогоднішньому уроці.
2)    Закріпити вивчений матеріал, опрацювавши §  3.1, 3.2   підручника. Знайти відповіді на питання після параграфів. Додаткове для допитливих
3)    Переглянути сайт http://office.microsoft.com для довідок по програмах MS Office.

4)    Знайти відеофрагменти на ресурсі www.youtube.com для глибшого вивчення можливостей програми.

Немає коментарів:

Дописати коментар