неділя, 29 січня 2017 р.

STEM: ПРОФЕСІЇ МАЙБУТНЬОГО

STEM: ПРОФЕСІЇ МАЙБУТНЬОГО 

Стаття  Ігоря Галущак на сайті http://robotodavets.in.ua/ 

Share Button
stem1
    «Щось фізики в загоні, щось лірики в ціні». Цей жарт досі залишається актуальним: здається, серед тих, хто вибирає майбутню професію, прихильників гуманітарних дисциплін більше, ніж технарів. Взяти хоча б ЗНО – на математику зареєструвалося набагато менше абітурієнтів, ніж на історію. Хто ж буде розвивати технології і виробництво? І що зможе запропонувати ринок праці армії юристів і економістів?
  Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» (Центр «Розвиток КСВ») почав соціальний проект для старшокласників «STEM: професії майбутнього». У ньому брали участь п’ять авторитетних вітчизняних компаній: Melexis, Syngenta, Microsoft, SAP, UMG Holding і близько тисячі школярів. Абревіатура STEM розшифровується як наука (science), технологія (technology), інжиніринг (engineering) і математика (mathematics). Суть проекту полягає в тому, що протягом навчального року 10-класники (а саме їм через рік доведеться обирати майбутню професію) відвідують інтерактивні заняття з інформатики, фізики, біології та хімії прямо в офісах компаній. Останні самі визначають тему занять, готують спікерів серед своїх працівників.
    Проект «STEM: Професії майбутнього» є успішним прикладом співпраці компаній та шкіл в Україні. Адже він спрямований на популяризацію інженерно-технічних професій серед десятикласників, а також на підвищення поінформованості школярів про можливості кар’єри у  перелічених галузях. Проект STEM  є унікальним із декількох причин: 1 – результат державно-приватного партнерства (бізнесу та шкіл); 2 – стратегічний і системний проект, оскільки школярі відвідують різні семінари протягом трьох місяців; 3 –  приклад плідної співпраці компаній і розвитку їх корпоративного волонтерства.
    Як пояснили організатори проекту, його мета – зацікавити школярів природно-математичними науками, мотивувати їх свідомо вибирати професію, керуючись своїми смаками, показати різноманітність професій і пояснити учням, що чим більше міждисциплінарних знань у тебе буде, тим більш унікальним фахівцем зможеш стати. Також одне із завдань проекту – популяризація інженерно-технічних професій серед дівчат. У рамках програми організовувалися зустрічі з успішними жінками, які зробили кар’єру в сфері STEM-професій і вагомий внесок у розвиток технологій, заняття з психологами та мотивуючі тренінги.
    Проект змінив менталітет менеджменту компаній-партнерів. Приміром, Анна Маслікова, керівник адміністративного відділу в компанії Melexis, розповіла, що участь її українського офісу в проекті STEM минулого року надихнула й центральне керівництво  компанії займатись його розвитком на глобальному рівні, а другий рік участі в проекті збільшив кількість залучених співробітників з 4 до 45 (практично 50% всіх працівників компанії). Більше того, вже є домовленість, що співробітники Melexis будуть запрошувати і своїх власних дітей та розповідати про професії батьків.
     Зокрема, Альона Федько, менеджер внутрішніх проектів аграрної компанії Syngenta, розповіла, що приймаючи участь у проекті, бізнес демонструє свої довгострокові інвестиції в освіту та розвиток країни. Більше того, заняття в компанії змінює образ сучасного агронома в очах дітей: «На першому занятті вони всі описували агронома як чоловіка похилого віку з лопатою та граблями, а на останньому – вже зрозуміли, що це цікава сучасна професія, і досить багато дітей виявили бажання стати агрономами».
     Десятикласниця Енеш Бяшмурадова (гімназія №267, м. Київ), котра  мріє стати біотехнологом, поділилась своєю історією: «Після екскурсій у компанії я зрозуміла, що мій вибір у житті  не обмежується лише гуманітарними науками. Тому зупинила свою увагу на біотехнології. На зустрічі «STEM для дівчат» нас навчили правильно ставити цілі та планувати їх досягнення. Тому я вже готуюсь до ЗНО з хімії та біології, щоб отримати високі бали наступного року».
     А десятикласникові Анатолію Зацаринному (школа №27, м. Київ) також сподобались заняття у компаніях, і він запропонував продовжувати проект. Особисто йому припала до душі професія агронома.
«Проект у подальшому буде розвиватися і поширюватиметься й у регіонах України, щоби все більше дітей отримали можливість дізнатися про професії майбутнього», – зазначила Ольга Янковська, координатор освітніх програм Центру «Розвиток КСВ».
Ігор Галущак

Немає коментарів:

Дописати коментар