четвер, 18 вересня 2014 р.

Урок інформатики в 5 класі "Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання, пошук повідомлень та пристрої для їх підтримки"




Тема:
Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання, пошук повідомлень та пристрої для їх підтримки.
Мета:
навчальна – сформувати поняття про інформаційні процеси;
розвивальна – формувати вміння узагальнювати;
виховна – виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру учнів.
Тип уроку:
комбінований.
Обладнання
та наочність:
комп’ютерний клас (11 комп’ютерів, операційна система Windows 7), навчальна презентація (Урок_2.pptx), мультимедійна дошка, програма MyTestX.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
·        привітання
Добрий день! Вітаю всіх присутніх.
·        перевірка присутніх
·         перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Інформаційне лото
Складіть речення з двох частин картки.
Інформація — це…
дані про оточення, необхідні для
розв’язання проблеми
Інформацію передають…
за допомогою повідомлень

Інформація сприймається людиною…
через органи чуття

Текстова інформація…
відображається у вигляді текстів

Графічна інформація — це…
картинки, рисунки, графіки, діаграм,
схеми тощо
Звукова інформація — це…
усне мовлення, музичні композиції,
мелодії, шумові ефекти
Умовні жести та сигнали — це…
міміка, сигнали регулювальника на
перехресті

Комбінована, або мультимедійна
інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації

Тестування «Правила поведінки. Інформація» (перевірка ТБ та знання властивостей інформації)
Тестування в програмі MyTestX
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя або самостійна робота учнів з джерелом інформації
— Поясніть, як ви розумієте поняття «інформатика».
Інформатика нерозривно пов’язана з інформаційними процесами, бо вивчає їх. Зверніть увагу на означення поняття «інформатика». У ньому ви побачите основні інформаційні процеси, які й вивчає інформатика.
Інформаційні процеси — обмін відомостями між людьми, людиною та пристроєм, пристроєм та пристроєм, обмін сигналами між живою та неживою природою, у тваринному і рослинному світі.
Перелічимо інформаційні процеси, побудувавши в зошитах схему «Інформаційні процеси».

Передавання інформації
Інформація передається через канали зв’язку від джерела до споживача (одержувача).
За канали зв’язку можуть правити комп’ютерні мережі (локальні, інтернет), засоби телекомунікації (телефонні лінії, радіотелефони, мобільний зв’язок), а також зовнішні накопичувачі інформації.
Розглянемо це схематично та на прикладі.

— Як ви вважаєте, що ще може бути джерелом інформації, а що споживачем? (Відповіді учнів.)
Учитель схематично на дошці проводить узагальнення відповідей учнів.
— Розглянемо способи передавання інформації за допомогою схеми та прикладів.
Від людини до людини

Від людини до пристрою

Від пристрою до людини

Від пристрою до пристрою

Для інформації важлива форма її подання. Звичніше виражати інформацію природною мовою спілкування. Одна й та сама інформація може мати різні форми, наприклад відомості про погоду можуть бути висловлені російською або українською мовою, надруковані в газеті чи передані по радіо.
Проведення комплексу вправ для зняття м’язового напруження

IV. Усвідомлення набутих знань
Фронтальне опитування
1. Як ви розумієте поняття «інформаційні процеси»?
2. Які ви знаєте інформаційні процеси?
3. Які є способи передавання інформації?
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми

V. Засвоєння знань, формування вмінь
Робота за підручником
Робота за підручником
Автор підручника Морзе Н. В., Барна О. В., Вембер В. П., Кузьмінська О. Г., Саражинська Н. А.
Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.
Параграф 
5
3
1.2
Номер завдання
5
3
1-4, 8
Додаткове завдання
Заповніть таблицю, вписавши власні приклади до кожного процесу.
Інформаційні процеси
Приклади


Орієнтовні відповіді
Інформаційні процеси
Приклади
Збереження інформації
Запис у зошиті
Пошук
Робота зі словником
Збирання інформації
Підготовка до огляду новин
Обробка
Редагування фотографій
Передавання
Розмова по телефону
Подання
Оформлення стінгазети
Захист
Встановлення пароля
VIII. Підсумки уроку
Рефлекія
Наприклад, учням пропонують закінчити речення: «Для мене сьогодні важливим було...», «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…».
ІХ. Домашнє завдання
1. Опрацювати відповідний параграф підручника. Конспект уроку.
2. Завдання за підручником

Робота за підручником
Автор підручника Морзе Н. В., Барна О. В., Вембер В. П., Кузьмінська О. Г., Саражинська Н. А.
Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.
Параграф 
2
1.2
Номер завдання
6
7
3. Додаткове завдання
Підготувати приклади повної та неповної інформації, достовірної та недостовірної, актуальної та неактуальної.

Матеріали для проведення цього уроку взято із сайту  http://teach-inf.at.ua/load/dlja_urokiv/5_klas_rivkind/59


Немає коментарів:

Дописати коментар